پنل مدیریت
  خروج
پرستو وب

دلايل رونق گرفتن بازاريابي محتوا

آموزش > متفرقه   |   نویسنده: محمدابراهيم ناظري   |   تاریخ: ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

در پست هاي قبل بازاريابي محتوا و تعريف آن بيان شد و بدانجا رسيديم كه امروزه بازاريابي محتوا به طور گسترده اي رونق يافته و رشد بسيار زيادي كرده است كه مي توان به دلايل زير اشاره كرد:

كاهش هزينه‌ي نشر محتوا
امروز هر فرد يا كسب و كاري، به سادگي مي‌تواند به يك ناشر (Publisher) تبديل شود و شايد بتوان گفت مهم‌ترين هزينه‌ي مورد نياز براي اين‌ كار، صرفاً زمان است. 
راه‌اندازي يك اكانت در شبكه هاي اجتماعي، هزينه‌‌اي ندارد. راه‌اندازي يك وب‌سايت هم، اگر چه بي‌هزينه نيست، اما نسبت به هزينه‌ي اجاره كردن رسانه‌هاي سنتي (مثلاً راديو، تلويزيون، مجله و بيلبورد) بسيار ارزان‌تر است. مي‌توان گفت اگر ده سال پيش شما يك كليپ تبليغاتي يك دقيقه‌اي درباره‌ي كسب و كار خود توليد مي‌كرديد و مي‌خواستيد صدهزارنفر آن را ببينند، امروز همان كليپ را با هزينه‌اي بسيار كمتر مي‌توانيد براي همان صدهزارنفر نمايش دهيد. 

افزايش دسترسي به اينترنت و استفاده از كامپيوتر و موبايل
دسترسي به محتوا و استفاده از آن، مستلزم داشتن دسترسي به اينترنت، كامپيوتر، موبايل و ساير ابزارهاي ارتباط ديجيتال است. 
در دهه‌هاي گذشته، بخش كمي از مردم به فضاي ديجيتال دسترسي داشتند. به همين علت ابزارهاي بازاريابي ديجيتال، با يك محدوديت جدي ساختاري روبرو بودند. اگر براي محصول يا كسب و كار خود، تيزر تلويزيوني نمي‌ساختيد و در روزنامه‌هاي پرمخاطب آگهي منتشر نمي‌كرديد، اكتفا به وب، به معناي راضي شدن به بخش بسيار كوچكي از بازار هدف بود. امروزه ماجرا برعكس شده و در بسياري از محصولات و صنايع، با اكتفا به وب، موبايل و شبكه هاي اجتماعي، صرفاً بخش كوچكي از بازار هدف را از دست مي‌دهيد.

افزايش سهم مشتري در فرايند تصميم‌گيري و خريد
اين موضوع، يكي از رايج‌ترين مباحث مديريت بازاريابي است. 
مشتري امروز، به علت رقابتي شدن بسياري از صنايع، در مقايسه با مشتري‌هاي سنتي قديم، مي‌خواهد تسلط بيشتري بر فرايند خريد محصول داشته باشد. اين اطلاعات بيشتر، صرفاً به مشخصات و ويژگي‌هاي محصول محدود نيست، بلكه حتي به فرايند توليد محصول نيز بازمي‌گردد. اين روزها، براي بسياري از خانم‌ها مهم است كه محصولات آرايشي‌شان، در فرايند توليد روي حيوانات تست نشده باشد. براي مشتريان پوشاك، مهم است كه محصولاتي كه مي‌خرند، توسط كودكان خردسال توليد نشده باشد. حتي در انتخاب ميان محصولاتي با رقابت نزديك، مسئوليت اجتماعي و شيوه‌ي نقش‌آفريني كسب و كارها در جامعه هم مدنظر قرار مي‌گيرد. حجم و تنوع اطلاعاتي كه مشتري در تصميم گيري مد نظر قرار مي‌دهد (يا لااقل نسبت به آن‌ها علاقه نشان مي‌دهد) بسيار بيشتر از گذشته است و بازاريابي محتوا مي‌تواند ابزار مناسبي براي پاسخ‌گويي به اين نيازها باشد. 

افزايش هزينه رسانه‌هاي سنتي
طي دهه‌هاي اخير، بسياري از رسانه‌هاي سنتي، گران‌تر از قبل شده‌اند. 
اين در حالي است كه اثربخشي آن‌ها هم به خاطر گسترش رسانه‌هاي نوين، كاهش يافته يا حداقل مي‌توان با اطمينان گفت: سهم كمتري از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. از سوي ديگر، هزينه‌ي اجاره‌ي رسانه‌هاي سنتي، روند نزولي نداشته و مانند بسياري از سرويس‌ها و خدمات ديگر رشد كرده است. بنابراين، ضمن اين‌كه رسانه‌هاي سنتي به تدريج سهم كوچك‌تري از كيك مخاطب را دريافت مي‌كنند، حاضر نشده‌اند (يا نتوانسته‌اند) كاهش اثرگذاري خود را بپذيرند و اتفاقاً هزينه‌هاي خود را نيز متناسب با شرايط كلي اقتصادي جامعه افزايش داده‌اند. طبيعي است كه در اين شرايط، بازاريابي محتوا به عنوان ابزاري ارزان، موثر، قابل رديابي و با مخاطب انبوه، جذابيتي مضاعف پيدا كرده است.



دیدگاه شما  

خدمات و محصولات

طراحی وبسایت

سئو و بهینه سازی

سیستم اتوماسیون اداری

پرتال های سازمانی

سامانه پیام کوتاه

تماس با ما

پست الکترونیک: ParastoTeam@gmail.com

آدرس: قم - خیابان معلم - مجتمع ناشران -

طبقه چهارم- دفتر تیم برنامه نویسی پرستو

تلفن: 9195423622 98 +

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم برنامه نویسی پرستو بوده و محفوظ می باشد.